3/27/2011

Att lyxinpacka tillvaron

Jag kan ibland må ganska sådär, framförallt när man som student på sluttampen har ett rätt så föga varierande dagsschema. Det vill säga: Morgonstund-frukost--uppsats-springa-lunch-uppsats-mat-promenad-film-sova. För mig är att springa en av de få guldklimpar jag får. Det är självklart inte tråkigt att skriva uppsats om ett av de intressantaste ämnena man vet (Skog) men som sagt, det är också i princip det enda som händer just nu. För att väcka mina sinnen och pressa fram all den energi som ligger gömd långt innanför alla mastiga tankar som flyger omkring kan det ibland behövas lite hjälp. Ett tips är att lyxrelaxa. Ja att slappna av låter troligen inte som den bästa medicinen mot trötthet, men detta är bland det bästa jag vet. Jag citronboostar mig själv. Men istället för att köpa massa onödigt dyra produkter i lyxförpackning, så ligger det otroligt värdefulla källor i matförrådet och bara väntar. Här kommer några tips på effektiva minikurer:

Bra att ha hemma
Citron
Lime
Gurka
Sparris
Rosmarin
Mald ingefära
Kanel
Citrongräs
Havssalt
Farinsocker
Honung
Olivolja
Eterisk citronolja
Eterisk lavendelolja

Väckande ångbad för ansiktet
5 droppar eterisk citronolja
ca 6 skivor färska citronskivor
Skål med hett vatten
Rosmarin
(Då den svalnat är den även perfekt att smörja över kroppen efter en sval dusch)

Kroppspolering som rensar
2 msk socker
2 msk gyllenbrunt socker
4 msk honung
2 tsk citron/limesaft eller både och
1 tsk mald ingefära
1/2 tsk mald kanel




Bra ledord: Andas, spring och tänk i gröna toner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar