3/07/2011

Sure im crazy. Crazy they call me. Crazy in love. Like the wind. The impossible will take a little...

En blogg om att leva med enkelhet och finess. Med kärlek och ömsinthet till tillvaron och de resurser som den så tacksamt bidrar till. Om att spara, se över, tugga ordentligt och länge, känna smaken. Istället för att kasta så gör jag om, ger bort eller byter. Jag försöker att mer leva som jag än dag ska lära, ur ett besparande miljöperspektiv. Genom bild och språk, prosa och referenser försöker jag ta mig igenom den djungel av ekochicca hypermoderna gapande, skrikande marknad, sakta ner och stanna upp. Ett försök att granska och förstå. Transpirera och avmystifiera. Förenkla och avmodernisera. Som Billie Holiday skulle ha sjungit; I´ts easy to live, when your in love. Och jag är kär i livet självt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar